Paljonko lainan hakeminen maksaa?
Maksumme lainahakemuksen käsittelystä on määritelty hinnastossa.
Toimintaamme säännellään lainsäännössä ja meidän on noudatettava asiaankuuluvien lakien määräyksiä ja velvoitteita. Tämä tarkoittaa, että meillä on velvollisuus tarkistaa tietyt tiedot ennen kuin laki sallii lainan myöntämisen. Tällaisia velvoitteita syntyy esimerkiksi kuluttajansuojalainsäädännöstä, rahanpesun torjunnasta, pakotteista sekä terrorismin rahoituksen vastaisesta lainsäädännöstä. Lisäksi on myös tiettyjä velvoitteita, jotka meidän on täytettävä liiketoimintakumppaneillemme, jotka mahdollistavat toiminnan, esimerkiksi pankeille. Tällaisiin toimenpiteisiin liittyy aina välittömiä ja välillisiä kustannuksia. Esimerkiksi välittömiä kustannuksia voivat olla maksuhäiriömerkintöjen tarkistaminen, asuinpaikkasi ja osoitteesi tarkastaminen väestörekisteritiedoista, puhelinnumeron rekisteröintitiedot (onko numerosi prepaid vai sopimusperusteinen, pakotteiden alaisten sekä PEP henkilöiden (poliittisesti vaikutusvaltaiset henkilöt) seulonta. Välillisiä kustannuksia ovat esimerkiksi teknologia-, työvoima-, rahoitus- ja toimistokulut.
Kun lyhytaikaiset lainat tulivat aikanaan markkinoille 2000-luvun alussa, kaikki markkinoilla toimivat tahot perivät lainahakemuksen käsittelystä maksun. Lainsäädäntö, joka säätelee, milloin ja miten voimme myöntää luottoja, on muuttunut kuitenkin huomattavasti sen jälkeen. Laissa asetetut velvoitteet ovat lisääntyneet, mutta toisaalta laki on merkittävästi rajoittanut maksuja, joita saamme periä sinulta. Jotta voimme olla toimia ja tarjota sinulle tällaisen luottovaihtoehdon, meidän on pystyttävä perimään lainahakemusten käsittelyyn liittyvät kustannukset.
HUOM! Emme kuitenkaan peri tätä maksua silloin, kun voimme myöntää sinulle lainan.
Muissa tapauksissa veloitamme sinulta hinnaston mukaisen hakemusmaksun ja lähetämme sinulle erillisen laskun tekemistäsi lainahakemuksista. Pyydämme sinua maksamaan sen 14 päivän kuluessa.
Korostamme sitä, että on tärkeää varata aikaa ja lukea kaikki ehdot ennen lainan hakemista ja edellytämme, että tutustut näihin ehtoihin ennen lainahakemuksen jatkamista. Kun lähetät meille lainahakemuksen, vakuutat ja vahvistat meille, että olet tehnyt niin. Jos tarvitset apua tai opastusta, ota yhteyttä asiakaspalveluumme puhelimitse – 06000 4425 (1,93€/min+pvm).
Perimme maksun lainahakemuksesta esimerkiksi kun:
– lähetät meille lainahakemuksen, jossa vahvistat, että sinulla ei ole maksuhäiriömerkintöjä, mutta kun käsittelemme lainahakemusta, huomaamme, että sinulla on merkintä, ja jonka johdosta valitettavasti emme voi myöntää sinulle lainaa, koska se ei olisi vastuullista toimintaa (meidän on toimittava vastuullisesti luotonannossa, sekä lain että kuluttajansuojaviranomaisten asettaman hyvän luotonantotavan perusteella);
– Hyväksymme lainahakemuksesi, mutta olet esittänyt vääriä tietoja, jotka voivat vaikuttaa oikeuksiimme ja/tai velvollisuuksiimme ja/tai et vahvista lainasopimusta sovitussa ajassa (6 tuntia).
Edellä mainituissa, sekä monissa muissa tilanteissa näistä toimista aiheutuu kustannuksista, jotka meidän on kuitenkin katettava, jotta voimme ylipäätänsä toimia.
Tarvitsetko apua?
Pyrimme tekemään kaikesta yksinkertaista, mutta jos sinulla on kysyttävää, olemme täällä sinua varten.
Käy neuvontapalvelussamme saadaksesi lisätietoja tai ota meihin yhteyttä puhelimitse 06000 4425 (1,93€/min+pvm).
Meille ihmiset tulevat ensin